2015. március 4., szerda

Liebster Award

Sziasztok! :)
Először is mindenkinek kellemes tavaszt kívánok, itt már látványosan szebb idő van, nagyon szépen süt a nap (és meg lehet fagyni mégis...), de remélhetően hamarosan tényleg köreinkben üdvözölhetjük a hamisíthatatlan kis ravasz Tavaszt...Két hónap van hátra az iskolából, öt évvel ezelőtt nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan eltelik, épp ezért nincs kizárva, hogy kicsit (sokkal) ritkábban fogok erre járni, mert két hónap múlva érettségi, és az emelt magyar...az emelt magyar...A szóbeli tételekkel egyébként egész jól haladok, mondjuk a törivel sehogy se állok még...:D
Na de mindegy, térjünk vissza a témához: Tipegő Zombi érdemesnek talált erre a díjra, szóval a mai posztban erről lesz szó...Amikor először megláttam a "kérdéseit" először kicsit elbizonytalanodtam, hogy hogy fogom megoldani, de az alapötlete zseniális! Szóval...igyekszem a tőlem telhető legjobban kivitelezni a "feladatot"! :D
Először is a szabályok:
~ Írj 10 dolgot magadról!
~ Válaszolj a 10 kérdésre!
~ Tegyél fel 10 kérdést!
~ Küldd tovább 10 embernek!

Na rögtön az első feladat kicsit fogós, ugyanis rengetegszer írtam már sok-sok dolgot magamról, és nem akarom ismételni magamat (éppen ezért rögtön egy csodás szóismétléssel nyitom a mondatomat :P). Szóval vágjunk bele:
  1. Újabban ha van egy kis időm gameplay-eket nézek youtube-on (nem PewDiePiet, tőle elrohad az agyam a bemutatkozásnál xD)...Nem a "playthrough" (hogy mondják magyarul? játékmenet?) érdekel, hanem leltem néhány iszonyatosan jó humorú játékost, és még az angol tudásomon is segítenek...(káromkodni mindenképp megtanítanak xD)
  2. Idén töltöm a 20-at (konkrétan hónap végén xD) - ez igazából nem túl érdekes tény, de általában a koromat NEM találják el...most fogok érettségizni (azt kb 18 évesen szoktak), a testalkatomnak köszönhetően elmehetnék 15-16 évesnek (kicsi vagyok na), de a fejemnek (vagyis az arcvonásaimnak) köszönhetően általában 25-26-nak is tippelnek (igen, még a haverjaim is, de amúgy személyit se kérnek tőlem nagyon gyakran - ez valahol sértő azért xD)...
  3. Az állatok mindig kihozzák belőlem a négy éves ovist...Képes vagyok az UTCÁN (FÉNYES NAPPAL, EMBEREK KÖZÖTT!) leállni beszélgetni a szomszéd kutyákkal, vagy a madarakkal, és mindig elmondom nekik, hogy milyen aranyosak/szépek/imádnivalóak/egyem meg őket...(szeretem az állatokat na...:))
  4. Valamennyire az előzőhöz kapcsolódik: ha varjat látok mindig megbabonáznak...olyan gyönyörűek...amikor csoportosan vannak, anya általában fél tőlük, én meg megállok nézni, hogy mennyire csodálatosak is...Van bennük valami hűvös elegancia, olyan erősek, titokzatosak...gyönyörűek...
  5. Egyszer elkéstem iskolából azért, mert egy mókuska kiszaladt elém a járdára, és annyira ijedten és aranyosan nézett rám (így megkövült szinte a járda közepén), hogy nem volt szívem megmozdulni, nehogy megijesszem...(amúgy is mindig elkések iskolából, de ez a késés megértexD)
  6. Három éves koromtól vegetáriánus vagyok...Mindig is szerettem az állatokat, és egyszer Szilveszterkor a húsponton (hentesnél? - nem tudom) egy véres féldisznó "farkasszemet" nézett velem...Nekem az sokk volt...Nincs bajom, ha mások húst esznek, utána ha úgy volt segítettem anyának panírozni is (valamiért kiskoromban azt hittem, hogy az jó móka, hogy tojásban és prézliben tapicsgálok xD), de a disznóhústól teljes mértékben undorodom...meg egyébként tojást se eszek, és tejet se iszok...de ez már nem "vegetáriánus" meggyőződésből...a tojástól undorodok (valaki a paradicsomszósztól undorodik, valaki az uborkától, nincs ebben semmi szerintem...), a tejet pedig nem szeretem, amióta egyszer régen avas tejet ittam...
  7. Nagyon könnyen lebarnulok...Ez azért "érdekes", mert szeretek nyáron is fehér lenni (meg egyáltalán mindig...nekem ez tetszik - kövezzetek meg), szóval általában elég komoly taktikázás kell ahhoz, hogy megtartsam a világos bőrárnyalatot...ha kicsit nem figyelek oda, rögtön megkap a nap, bár szerencsére leégni nem szoktam, csak ha tűző napon állok mozdulatlanul...
  8. Nem vagyok félős, de könnyen megijedek néha...ez többnyire annak köszönhető, hogy nagyon jók a reflexeim, és a "fenyegetettségre" rögtön reagálok...Egyébként ez tesin gyakran jól jön...xD
  9. Nagyon jó a szaglásom...tudom, fura ezt így leírva látni...de gyakran percekkel a másik előtt megérzem az illatokat - még úgyis, hogy be van dugulva az orrom...Hétfőn német tanárnál mondtam, hogy gáz szag van (náthás voltam akkor is), ő nem érezte, pár perc múlva megállapította, hogy gázszag van, biztos süt a szomszéd...
  10. "Telefonfüggő" vagyok...Ez komoly probléma a fiatalok körében tudom, de nem tudom őket leszólni emiatt, hozzám is szinte hozzám van nőve a telefon - mostanában szeretném nagyon leszűkíteni a szociális életemet, de az iskolában csak a telefonomon "lehetek" azokkal, akikkel jól érzem magam...(Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogyha itthon vagyok, akkor hozzá se érek...vagyis tényleg...még ha csörög se veszem fel néha...lenémítva ott van az ágyamon...a hétvége pihenő idő, vagy legalábbis NEM a telefon ideje...)
A válasz a 10 kérdésre:

  1. IDÉZET EGY BORÚS NAPRA
    "Succoljunk!" ~ én -> Esett az eső, közelgett a kinti tesi, és én közöltem Eilith-tal, hogy "Ha elég gyorsan succolunk nem ázunk el...Succoljunk!"...ez azt akarta jelenteni hogy fussunk olyan gyorsan, hogy ne ázzunk el annyira...azóta ha lóg a lába az esőnek, általában megbeszéljük, hogy kell-e succolni...xD (Ne higgyétek, hogy nem veszem, komolyan, de a borús idő nem feltétlen kell, hogy borús hangulatban teljen! :))
  2. IDÉZET, AMI TÉGED LEGJOBBAN KIFEJEZ
    "Itt az ideje
    hogy a gyámoltalan lélek
    térdre hulljon
    és kiokádja
    bűneit." ~ Kassák Lajos, Novemberi kánkán, 1958 -> Ez lesz az évkönyves idézetem is, mindenki meghökkenésére...még osztályfőnök is meglepődött...Kassák szerintem az az ember, akit méltatlanul hanyagolunk, pedig a magyar avantgárd mozgalmat KONKRÉTAN csak vele lehet azonosítani, hiába voltak zseniális szürrealista költőink a későbbiekben is...Egyébként NE keressétek az értelmét ezeknek a "soroknak", ne próbáljátok értelmezni, és ne magyarázzatok bele semmit...ezt nem érteni kell, hanem érezni...Azért ezt az idézetet választottam oda, és ide is, mert amikor olvastam a verset anno, úgy éreztem, hogy EZ hozzám tartozik...nem kell ide semmilyen elemzés, nevezzük intuíciónak, vagy bárminek, de egyszerűen TUDTAM, hogy ez az enyém...még akkor is, ha nem tudom megindokolni a döntésemet....
  3. IDÉZET, AMI A LEGJOBB BARÁTODRA LEGJOBBAN ILLIK
    "Aki hülye, az is marad." ~ Republic -> Ilyen a baráti szeretet, nem?! :D
    "Angyalok igenis léteznek, de, mivel nem mindig van szárnyuk, nem ismerjük fel őket. Ezeket a szárny nélküli angyalokat barátoknak nevezzük" ~ számomra ismeretlen -> Tudom az áthúzott idézetet jobban kinézitek belőlem, de ez az érzelgős, már-már klisés vacadék jellemzi a legjobban a kapcsolatomat a legjobb barátommal...Nem szeretem az ilyen idézeteket, tényleg...és lehet, az én legjobb barátomnak szarvai vannak, de nekem akkor is az őrangyalom, és nagyon szeretem ezért! <3 (bár a Republic idézet is illik rá khmm xD)
  4. IDÉZET, AMIT AZ ELLENLÁBASAIDNAK MONDANÁL
    "Értem amit mondasz, csak leszarom." ~ nem tudom -> Igazából ez inkább szállóige, mint idézet...de semmit se mondanék...rájuk mosolyognék a lehető legőszintébb mosolyommal, és nem foglalkoznék velük...A hallgatás néha a legnagyobb büntetés, nem? Ha látják, hogy a gonoszkodásaik nem értek célba, az bosszantani fogja őket, és magamban gondolhatom azt még mindig, csak sokkal őszintébb mosoly kíséretében, hogy "Rohadjatok meg!", így még energiát se pazarlok arra, hogy, bármit mondjak nekik...:)
  5. IDÉZET EGY VIDÁM NAPRA
    "Happiness is new lipstick." (A boldogság egy új rúzs...) ~ ismeretlen -> Nem is én lennék...:P
    "Hey-ho! Let's go!" (Hejhó! Lendüljünk bele!) ~ Ramones, Blitzkrieg bop, 1976 -> Na jó...én már ehhez SEMMIT nem fűzök...Mindent elmondtam korábban róla! :)
  6. IDÉZET EGY UNALMAS/FÁRASZTÓ NAP MARGÓJÁRA
    "Today was a total waste of makeup." (A mai nap teljes sminkpocsékolás volt) ~ internet -> Na igen...azt hiszem itt fogynak el a szavak is...ezen nincs mit magyarázni...xD
  7. IDÉZET, AMI AZ ÉLETEDRE ILLIK
    "Normal is an illusion. What is normal to the spider is chaos to the fly." ~ Morticia Addams, sorozat -> Azt hiszem ehhez sincs mit fűznöm...A normális teljesen relatív fogalom...és az emberi értékrendek mai állásába nem szeretnék belemenni...:) :D
  8. IDÉZET, AMIVEL NEM ÉRTESZ EGYET
    "Isten bennünk van." ~  -> Hadd ne fejtsem ezt most ki...Nem akarok vallási vitákba menni, nem akarok senkinek a hitébe belegázolni, de elég erősen tartom magam a vallási nézeteimhez, amik teljesen Isten ellenesek, szóval senki ne próbálja a "hitetlenségemet" oszlatni...De ha tegyük fel létezik Isten/istenek (bár én teljesen Isten tagadó vagyok), akkor is csak akkor lehet bennünk, ha befogadjuk, és köszönöm ÉN nem kérek belőle...:)
  9. IDÉZET A KEDVENC KÖNYVEDBŐL
    "[...] Az állatok a disznókról az Emberekre, az Emberekről a disznókra, aztán a disznókról megint az Emberekre néztek, és már nem tudták megmondani, melyik az Ember, és melyik a disznó." ~ George Orwell, Állatfarm, 1943-1944 -> Ezt a könyvet valamiért nagyon hanyagoltam a blogon, talán azért, hogy kizárjam a politikát is innen, amennyire csak lehet, de a mai napig érthetetlen, miért nem szenteltem még több figyelmet neki, és Orwellnek...Bár kedvenc könyvem nincs, ő az egyik kedvenc íróm, és ez az egyik kedvenc könyvem (általánosságban, nem csak tőle), és szerintem ez a mondat az akkori, a későbbi, és a jelenlegi helyzetet is nagyon szépen jellemzi...Ez a mű úgy zseniális, ahogy van...És ne feledjük: "Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél" - és most mondjátok azt, hogy nem időtálló...kicsit sajnálom, hogy kihagyták a kötelezőolvasmányok közül, csak ajánlottba tették be...
  10. IDÉZET A KEDVENC FILMEDBŐL
    "Az emlékezés kín, csak gyötröd vele magad." ~ Hannibal Lecter, Hannibal ébredése, 2006 -> Bár kedvenc filmem nincs, ez volt az az idézet, amiről egyből tudtam, hogy itt a helye...gondoljátok csak át, mennyire igaz. :)
És most jöhet az én tíz kérdésem:
  1. Melyik költőket szeretitek jobban: azokat, akik a művészeti szépségért írnak; vagy azokat, akik komoly társadalmi problémákat fogalmaznak meg?
  2. Ha átírhatnátok egy meglévő filmnek a forgatókönyvét, és újra leforgatnák a tietek alapján, melyik filmet és hogyan változtatnátok? 
  3. Mi volt a legviccesebb (publikus) közös élményetek legjobb barátotokkal/barátnőtökkel?
  4. Mi volt az a húzásotok gyerekkorotokban, amivel a legjobban zavarba hoztátok szüleiteket (és publikus)?
  5. Milyen hangszer lennél, és miért? 
  6. Melyik volt a legnagyobb kamaszkori "sminkbakitok"?
  7. Mik azok az apróságok, amik mindig jobb kedvre derítenek a hétköznapokban? 
  8. Melyik a kedvenc gyerekkori és mostani rajzfilmetek?
  9. Melyik dallal jellemeznétek az éveteket eddig?
  10. Milyen olvasmányokat ajánlanál egy szakmunkásképzőbe, amit szerinted el is olvasnának a tanulók?
Az utolsó kérdés igazából a magyar tanáromnak lenne segítség, ugyanis megkérdezte, hogy szerintem mit kéne olvastatni velük, hogy legalább olvassanak...A műfaj kötetlen, modernebb művektől kezdve klasszikusokig minden jöhet, a lényeg, hogy olvassanak...Én már összeírtam a saját listámat, de úgy gondoltam, hogy megkérdezlek titeket is, és kibővítem még. :)

A jelöltek:
Tipegő Zombi /tudom, hogy nem szokás visszaadni, de érdekelnek a válaszaid...szóval ha csak itt válaszolod meg őket, már annak is örülök :)/
Eilith /ha már így visszatértél :P/
NekromanCica /tudom, hogy Tipegő Zombitól is megkaptad a díjat, de érdekelnek a Te válaszaid is :)/
 
Hát...ez nem lett tíz...de mostanában én is elég inaktív vagyok, így nem nagyon követem nyomon a blogokat se...:/

Utóirat: valamivel olvashatóbbá varázsoltam a blogot, de ez csak egy ideiglenes köntös, ugyanis nem nagyon volt időm még esztétikussá is szerkeszteni, szóval az még várat magára, egyelőre megelégszem a praktikus és átlátható új formájával...:)

15 megjegyzés:

  1. Az ellenlábasos dolognál én is ezt a taktikát alkalmazom.
    Szoktam volt mondani: Ha valaki utál igazából magával nincs megelégedve.- sajnos nem én találtam ki. :) Nemhiába mondják gondolom az ilyenkor mindenki sepregessen a maga háza táján. Amióta felfogtam ennek az utalatnak a lényeget azóta, nem utálok senkit. Mondjuk alapból nem vagyok gyűlölködő fajta. Sose értettem mire jó. Főleg akit szerettem valamiért anno, nem használnám ellene amit megtudtam évek alatt róla, meg ragoszhatnám sokáig. :)
    2. Idézet nagyon megfogott. Szívembe tálat nekem is rendesen.
    Nagyon köszönöm a díjat, igyekszem kitölteni, habár 3 díjjal el vagyok maradva...pedig nagyon jók a kérdések:)
    Szóval köszönöm ❤

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen egyet értek veled...Embert én se utálok...pontosabban, ha "utálok" valakit, azt teljesen kizárom az életemből, hogy ne kelljen utálnom...a gondolatoknak is ereje van, és az ilyen gondolatok nem ronthatják el az ember napját...vagyis nem szabad hagyni! :D

      Az idézethez: vannak olyan dolgok, amik úgy nyernek értelmet, ha nem próbálunk értelmet keresni benne...:)
      Amúgy majd ha lesz időd/kedved/lehetőséged, kitöltöd akkor...vagy ha úgy alakul, hogy nem tudod kitenni, akkor remélem legalább itt válaszolgatsz rájuk...:)

      Törlés
  2. Itt is köszönöm! És sikerült kiszedni a piercinget, el se hiszem :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na! Akkor csak nem kellett belevonni a piercert...:)
      Remélem majd kitoltod valamikor te is, ha más nem itt...:)

      Törlés
    2. Mindenféleképpen kitöltöm :)

      Törlés
  3. Magamnál, amint lesz időm megválaszolom a kérdéseket. Köszönöm, hogy kitöltötted. :)
    Te is tök jó idézeteket gyűjtöttél össze. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először nem kicsit néztem, hogy mit tudnék rá írni...de nagyon jó ötlet volt az idezetes dolog. :)
      Kíváncsi leszek a valaszaidra...:)

      Törlés
  4. Szia! :) Köszönöm, hogy rám gondoltál, de már megkaptam ezt a díjat. Egyébként sem szeretem ezt a díj dolgot. :D De kérlek add valaki másnak, biztosan van olyan, aki nagyon örülne neki. :) Nekem az is elég, hogy gyakran jössz hozzám és mindig nagyon jól esik ha írsz 1-1 bejegyzéshez. ^^

    VálaszTörlés
  5. Tetszenek a válaszaid, DE. Én is nagyon szeretem Kassákot, de semmiképpen sem állítanám, hogy egyedüli jelentős képviselője volt a magyar avantgárdnak... azért az egy elég felületes csúsztatás. Jó, költőnek ő volt a legnagyobb, meg ő volt a nagy úttörő, de az egész mozgalmat csak vele azonosítani azért sem tanácsos, mert a legtöbb ember egyáltalán nem ismeri ezeket a művészeket, és aztán örökre elsiklik fölöttük. Szabó Lajos, Tábor Béla, Mándy Stefánia, Vajda Lajos, az egész szentendrei iskola...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tökéletesen egyetértek, hogy nem CSAK ő volt, nem akartam kizárni egy magyar kortárs alkotót se, de szerintem ő volt a legsokoldalúbb és a legelismertebb (ha illik ilyet mondani rá azután, hogy kijelentettem, hogy nem ismerték el eléggé)...Szerintem azért vele lehet a legjobban azonosítani az itthoni mozgalmat, mert ő volt az, aki elég aktívan csaknem minden téren jelen volt, az általad említettek azért jóval "behatároltabban" dolgoztak (jó mondjuk még Mándy és Tábor B. is több oldalú volt, de azért ők se próbálkoztak annyira eltérő ágazatokban...)
      Kassák költőként a "legnagyobb" (bár azért ezt nem mondtam így...sőt...nem is feltétlen állítanám ezt, inkább csak legismertebbnek nevezném ismételten) ÉS még a képzőművészetekben IS jeleskedett. Szerintem hiába voltak (elismerem azt is, hogy voltak...találkoztam én is ilyennel) sokkal jobb festők VAGY írók/fordítók/gondolkodók a korszakban, emiatt az összetett érdeklődési és tevékenységi köre miatt, ha valakit, akkor Őt érdemes (lenne) megismertetni az emberekkel...
      Ezért ő a legnagyobb kedvencem is...:)
      (Viszont az idézet nem az ő neve miatt került ide...ha egy névtelen írta volna, és én véletlenül megtalálom, akkor is ez lenne az én idézetem. :))

      Törlés
    2. (Mondjuk halkan zárójelben megjegyezném, hogy szerintem az egész avantgárd mozgalom kaphatna több figyelmet, és méltatlanul hanyagolják...nem értem a kortárs költőket/írókat miért tartják többre, és inkább tanulandónak, mint őket...mondjuk amúgy se szeretem a posztmodern művészetet...függetlenül attól, hogy miből és miért lett...)

      Törlés
    3. Haha, egyetértek:D Így a kommunizmus bukása után néhány évtizeddel már felül lehetne egy kicsit vizsgálni, hogy a XX. századi magyar művészek közül kivel ismertetik meg a jónépet a középiskolákban...

      Törlés
  6. Köszi hogy gondoltál rám ♥ Természetesen megcsináltam, bár kicsit késve- de gondolom olvastad hogy betegeskedtem X_X

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, láttam...:(
      És azt is, hogy még mindig picit betegeskedsz - már azóta megnéztem a válaszokat is...:)

      Továbbra is gyógyulgass!!! :))

      Törlés
  7. Ó, köszönöm szépen a díjat, nagyon jó kérdéseket tettél fel :) A válaszaid is tetszettek, a kisállatokkal én is hasonlóképpen vagyok :)

    VálaszTörlés

Mondd el véleményedet, vagy tedd fel kérdésedet! :)